تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا
سرخط خبرها

برگزاری رقابت های لیگ برتر فوتسال بانوان| لغو ۲ بازی و آتش‌بازی خراسانی‌ها

  • کد خبر: ۵۶۰۸۵
  • ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
برگزاری رقابت های لیگ برتر فوتسال بانوان| لغو ۲ بازی و آتش‌بازی خراسانی‌ها
نگاهی به همه اتفاقات هفته اول لیگ برتر فوتسال بانوان و حاشیه‌هایی که به‌همراه داشت.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ پس از ماه‌ها انتظار، شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال بانوان آغاز شد؛ هر‌چند در قدم اول برخی تیم‌ها حرفه‌ای‌بودن لیگ را زیر‌سؤال بردند و تا دقیقه‌۹۰ در زمین بازی حاضر نشدند. در هفته اول قرار بود ۶ مسابقه برگزار شود، اما ۲ بازی سایپا با شهروند ساری و پارس‌آرای شیراز و پالایش نفت آبادان لغو شد. در‌واقع تیم‌های شهروند ساری و پارس‌آرای شیراز روز قبل از بازی اعلام کردند شرایط حضور در زمین را ندارند. به‌همین‌خاطر تنها ۴ دیدار برگزار شد که تیم‌های هیئت خراسان رضوی، حفاری اهواز، مس کرمان و رهیاب تهران برنده‌های اولین هفته بازی‌ها بودند.

غایب‌ها باختند

با اینکه شنیده می‌شد قرار است غیبت شهروند ساری در کمیته انضباطی پیگیری شود و مسابقه پارس‌آرا با نفت آبادان نیز به‌صورت معوقه در ۲۹‌دی برگزار شود، اما شیرین نصیری، مسئول مسابقات فوتسال بانوان، خیلی زود رأی سازمان لیگ درباره بازی‌های برگزار‌نشده را اعلام کرد و گفت: فرصتی برای برگزاری مسابقات معوقه نداریم.
 
با توجه به اینکه تیم‌های شهروند ساری و پارس‌آرای شیراز نتوانستند به‌موقع مدارک نام‌نویسی اعضای تیم خود را ثبت کنند، در مسابقات هفته اول غایب بودند و نتیجه بازی آن‌ها ۳ بر ۰ به سود حریفشان اعلام شد. به‌این‌ترتیب اولین امتیاز‌ها به نام تیم‌های سایپا و آبادان هم ثبت شد. باید دید روز جمعه پیش‌رو، تیم شیرازی و شمالی در رقابت‌ها حاضر می‌شوند یا خیر.

کنفرانس خبری اولین‌بار برای بانوان

اما یکی از اتفاقات خوب این دوره که مشهدی‌ها نیز پیش‌قدم بودند و واکنش‌های مثبتی به‌همراه داشت، برگزاری کنفرانس خبری مربیان تیم‌های فوتسال بانوان بود که قرار بود در مشهد به میدان بروند. روز قبل از دیدار، با حضور رسانه‌های مختلف، در محل هیئت فوتبال استان این کنفرانس خبری برگزار شد و سرمربیان ۲ تیم خراسان و کیمیای اسفراین به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند؛ رویه‌ای که خوب است در استان‌های دیگر نیز آغاز شود و لیگ بانوان را به سوی حرفه‌ای‌تر‌شدن ببرد. فعلا فوتسال بانوان در این موضوع پیشتاز است.

۲۷ ‌گل در ۴ بازی

در هفته اول با‌وجود برگزاری فقط ۴ دیدار، ۲۷ گل رد‌و‌بدل شد. در گروه اول حفاری ۳‌بر ۰ نامی‌نو را شکست داد و مس کرمان ۴‌بر ۱ پویندگان شیراز را برد؛ اما در گروه دوم جشنواره گل بزرگ‌تری به راه بود و تیم مشهدی ۱۰‌بر ۳ کیمیا را از پیش‌رو برداشت. رهیاب تهران هم ۶‌بر ۰ هیئت فوتبال اصفهان را با شکست بدرقه کرد.

جذاب‌ترین بازی در مشهد

تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی در اولین بازی خود که در خانه هم برگزار می‌شد، از ترکیب جدید خود رونمایی کرد. در سوی دیگر میدان تیم تازه‌وارد کیمیا اسفراین قرار داشت که همگی جوان بودند و برای اولین‌بار قرار بود طعم رقابت با یک تیم لیگ‌برتری را بچشند. هر‌چند این تجربه با خاطره خوبی برای آن‌ها همراه شد و آن‌ها اولین گل خود در لیگ برتر را خیلی زود مقابل تیم قدرتمندی به ثمر رساندند.
 
بعد از این گل در دقایق ابتدایی نیمه اول رقابت پایاپایی بین ۲ تیم شکل گرفت و بازیکنان کیمیا به گل دیگری هم دست پیدا کردند؛ اما با روشن‌شدن موتور بازیکنان باتجربه شریف و خستگی بازیکنان جوان کیمیا، مسیر بازی همان‌طور که قابل پیش‌بینی بود، پیش رفت و بازیکنان هیئت فوتبال خراسان آتش‌بازی به راه انداختند و در‌نهایت به پیروزی قاطع رسیدند. در واقع این جذاب‌ترین بازی هفته بود که هر ۲ تیم به گل رسیدند و نتیجه خوبی در پایان رقم خورد.

درخشش جوان‌تر‌ها

چهره برتر زمین، بدون‌شک فاطمه حسینی، بازیکن مشهدی تیم شریف بود که ۵ گل را به ثمر رساند. مریم سلیمان‌پور، دیگر‌بازیکن جوان تیم، نیز ۲ گل به نام خود ثبت کرد. فاطمه ارژنگی که امسال بازوبند کاپیتانی تیم مشهدی‌ها را به بازو دارد، یک گل به حریف زد. سارا شیربیگی که در ۱۰‌ماه اخیر با آسیب و جراحی روبه‌رو بود، در این بازی به میدان رفت و حتی گل‌زنی کرد. این گل را می‌توان به فال‌نیک گرفت تا منتظر درخشش دوباره این بازیکن در میادین باشیم.
 
مهسا ایرانمنش، دیگر‌بازیکن مشهدی تیم، نیز یکی از ۱۰ گل را به ثمر رساند. امسال تیم‌ها در ۲ گروه هفت‌تیمی دسته‌بندی شدند. مشهدی‌ها در گروه دوم با مس رفسنجان، پالایش نفت آبادان، رهیاب تهران، پارس‌آرا شیراز، هیئت فوتبال اصفهان و کیمیای اسفراین هم‌گروه هستند و هیئت فوتبال خراسان رضوی در اولین گام به‌مصاف قهرمان لیگ دسته‌یک رفت. نماینده مشهد روز جمعه باید با تیم هیئت اصفهان بازی کند که چندان بازی سختی برای آن‌ها نخواهد بود و شریف به این دیدار هم به چشم یک دیدار تدارکاتی نگاه خواهد کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->